مسابقه ی استثنایی ، بدلیلی استثنایی هم تعطیل شد !

پایگاه همدان شطرنج

مسابقه ی شطرنجی را که هیأت محترم شطرنج استان همدان در سایت ماد شطرنج ( سایت متعلق به هیأت شطرنج ) و همچنین در پلاکاردهای تبلیغاتی نصب شده در محل خانه شطرنج همدان ، از آن با عنوان  مسابقه استثنایی شطرنج ماهانه ویژه نوجوانان نام برده بود ، بسیار استثنایی نیز تعطیل شد !

و متأسفانه تلاش های مسئولین محترم کمیته های مختلف هیأت شطرنج و حتی پی گیریهای رئیس هیأت شطرنج نیز در شب آخر ، برای جلب توجه بیشتر شطرنجبازان نونهال و نوجوان با استفاده از نصب اتیکت در محل خانه شطرنج و همچنین  ارسال sms  برای یکایک آنان ، هم موثر واقع نشد و مسابقات به علت عدم استقبال شطرنجبازان نونهال و نوجوان که در واقع از آنان باید به عنوان آینده سازان ورزش شطرنج همدان یاد کرد ؛ لغو شد !

هر چند این بار نیز بی شک ، ضعف تبلیغات و عدم اطلاع رسانی مناسب و برخی از سیاست های کاری اشتباه هیأت شطرنج که بیش از آنکه مفید باشد ، به شطرنج گریزی شطرنجبازان منتهی می شود ؛ مهمترین دلایل بروز مجدد چنین واقعه ی تلخی در شطرنج استان همدان بود ؛ اما بدور از انصاف است که همه چیز را هم به پای هیأت شطرنج استان همدان بنویسیم !

و با عذرخواهی از جامعه ی شطرنج استان همدان ، باید بگوئیم :

*      مربیان گرامی شطرنج استان همدان که باید با ایجاد حس رقابت در شطرنج آموزان ، آنها را برای شرکت در اینگونه رقابتهای سالم ورزشی تشویق کنند .

*      شطرنجبازان عزیز بالخص نونهالان و نوجوانان که باید برای حضور در اینگونه مسابقات و اثبات توانایی های خود به بزرگترهایشان ، مربیانشان و دوستانشان ، سر از پای نشناسند .

*      مدیران ارجمند مدارس شطرنج در سطح استان همدان که باید با برنامه ریزیهای مدون ، شطرنج آموزان خود را گروه گروه برای پیشرفت بیشتر ، روانه ی اینگونه مسابقات مفید و سازنده نمایند .

*      خبرگزاری های مختص ورزش شطرنج استان همدان از جمله : وبلاگ همدان شطرنج و سایت ماد شطرنج که باید با اطلاع رسانی بیشتر و تبلیغات گسترده تر ، موجب تحریک هرچه بیشتر شطرنجبازان استان بویژه نونهالان و نوجوانان برای شرکت در مسابقات و دیگر فعالیت های شطرنجی شده و آنها را برای انجام رقابت های سالم ورزشی دعوت نمایند .

*      برخی از خانواده های محترم که دیگر همچون گذشته برای ورزش شطرنج اهمیت قائل نیستند که در صورت میل به پیشرفت فرزندان دلبندشان در ورزش شطرنج ، قطعاً باید در نوع دیدگاهشان نسبت به ورزش شطرنج ، اصلاحاتی بعمل بیاورند و ضمناً همکاری بیشتری با مربیان و مدارس شطرنجی که بچه هایشان به آنجا مراجعه می نمایند ، از خود نشان دهند .

نیز در بوجود آمدن چنین وقایع تلخی در شطرنج استان همدان ، دخیل بوده و اگر قلبشان برای ورزش شطرنج استان همدان می تپد ؛ باید با  انجام شایسته ی  وظایف مختص خویش ، به جلوگیری از تکرار چنین شکست هایی برای همه ی شطرنج استان همدان ، همت گمارده و با همکاری صمیمانه تر با هیأت شطرنج استان همدان و همچنین استفاده ی بیشتر از حق نظارتی خود بر عملکرد آن هیأت محترم ، موجبات شکوفایی ورزش شطرنج استان همدان را پدید آورند .

و سخنی با شطرنجبازان نونهالان و نوجوان استان همدان ؛

آینده سازان ورزش شطرنج استان همدان ، قطعاً شما عزیزان زمانی را بیاد نمی آورید که آنرا تجربه نکرده اید ! بله ، از زمانی صحبت می کنم که بزرگان شطرنج استان همدان همچون محمدرضا ولدی ( رکورد دار تعداد قهرمانی شطرنج استان همدان و قهرمان فعلی شطرنج استان همدان ) و حتی قبل تر از ایشان را که خودم نیز آنرا به آن دلیل که نبوده ام ، ندیده ام ؛ اما از بزرگانی همچون حسن فرخ سرشت ( پیشکسوت و قهرمان شطرنج استان همدان در سالیان پیشین ) شنیده ام ؛ در همین همدان روزگاری بوده است که برای انجام حتی یک بازی دوستانه ی شطرنج ، جایی جزء دل طبیعت در فصول گرم سال و انباریهای کوچک در فصول سرد سال و امکاناتی جزء چند دست صفحه و مهره که بعضی از آنها نیز ناقص بوده اند ؛ وجود نداشته است و  این بزرگان تنها و تنها به لطف انگیزه و پشتکار خود به این درجات عالی در شطرنج استان همدان رسیده اند که بی شک هرکدام می توانند ، الگوی خوبی برای من و شما عزیزان باشند .

آیا با خود اندیشیده اید ؛ حالا که ما یکی از بهترین اماکن مختص ورزش شطرنج را در کشور داریم ، و باز هم یکی از با امکانات ترین هیأت های شطرنج سراسر کشور هستیم و در مجموع هیأت شطرنج پرکاری نیز داریم ؛ دیگر چه دلیلی برای این در جا زدن های متوالی و متأسفانه حتی گهگاهی این چنین پست رفت هایی داریم ؟؟؟

Hamadan Chess : آینده سازان ورزش شطرنج استان همدان ؛ انگیزه ، پشتکار ، مطالعه ، تمرین ، توجه به نصایح بزرگان ، شرکت در مسابقات و تجزیه و تحلیل صحیح بازیهای خودتان ، مهم ترین راه های پیشرفت شما عزیزان در ورزش شطرنج است .




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر